Indická auta a crash testy

sarangib / Pixabay

Levná indická auta možná lákají ke koupi díky své ceně, ale za cenu velmi malého bezpečí pro své klienty. Kdo si koupí levé indické auto, musí počítat s tím, že bezpečnost pro posádku je tu úplně na nejspodnější příčce. Regionální sdružení Organizace Global NCAP se pustilo do testování pěti levných aut, které se objevily na indickém trhu. Konkrétně došlo k testování vozidel Volkswagen Polo, Tata Nano, Mauruti Suzuki Alto 800,  Hyundai i10 a Ford Figo. Ochrana pro posádku vozidel je minimální. Zrovna tak se šetří na bezpečnostní výbavě, mají levnou konstrukci.

Provedené testy ukázaly jediné – úroveň bezpečnosti je skutečně hodně mizerná. Malá auta na indickém trhu se podrobila testu čelního nárazu. Nejhůře skončila při tomto testu se 40% přesazením v rychlosti 64 km/h Tata Nano. Nejlevnější auto světa vám tedy může připravit hrůzné zážitky.

Nárazové testy ukázaly karoserii nana jako velice nestabilní. Pokud dojde ke střetu, deformuje se celá přední polovina auta až do středového sloupku karoserie. Předek auta se dostane na místo, kde je volant. Tata Nano neobdržela v nárazovém testu žádný bod v žádné kategorii ochrany posádky. A stejné výsledky platí také pro ochranu dětí, protože do vozu se nedají připevnit  dětské sedačky.

Suzuki-Mauruti Alto 800 je neprodávanějším vozem na indickém trhu. Ochranu dospělých mu přinesla v crash testech nulu bodů, ochrana dětí 17,57 bodu ze 49 možných. Hyundai i10 měl částečný kolaps nosné struktury. Toto auto obdrželo nulu bodů za ochranu dospělých a za ochranu dětí 6,77 bodu.

Ford Figo rovněž nikoho moc neoslnil. Za ochranu dětí získal Ford Figo dvě hvězdy, v ostatních testech měl nulu. Karoserie vozidla se však aspoň nezhroutila. Současně byl Figo jediným z testovaných vozidel, který měl aspoň malý úspěch v méně náročném testu na základě  specifikace UN-R94. Během testu automobil naráží se 40% přesazením do bariéry rychlostí 56 km/h.

Napsat komentář