Historie společnosti Caterham Cars 2. díl

Caterham_Super_SevenV následující době se představil model Seven JPE. Sice měl stejný motor se svým předchůdcem , ale byl přes svou nižší pohotovostní hmotnost 547 kg o dost divočejší. Akceleraci zvládal za ideálních 4,1 sekund. Na jízdy v Seven HPC a Seven JPE si mohli troufnout jenom skutečně zkušení jezdci.

V polovině 90tých let se objevil model Classic, kde se pohonem stal 1,4 l motor Rover K Series, přenášející na zadní tuhou nápravu De Dion 106 k. Automobil měl hmotnost 540 kg a mohl akcelerovat na stovku už za 6,7 s. Na požádání se do automobilu mohou namontovat 14“ hliníková kola, plátěná střecha, interiér z kůže, topení nebo šestistupňová převodovka Caterham.

Rok 1998 – vzniká model Roadsport ve třech variantách – 115: 550 kg s motorem Rover 1,6 l a 140 koňmi se 100 km hranicí za 6,4 s. Druhou variantou je 140 s motorem Rover 1,8 l a výkonem 140 koní, dělající stovku za 5,5 s. Poslední varianta 160 s motorem  Rover 1,8 l s proměnlivým časováním ventilů a vylepšeným výkonem na 162 k. K výkonu lze přiřadit také zrychlení za 5,1 s.

Čím se v té době mohly chlubit veškeré modely Roadsport? Jejich standardní vybavení obsahovalo neodpružené šasi, 14“ hliníková kola a interiér z kůže. Kromě toho bylo a je možné si dokoupit 15“ kola, 6° převodovku, ochranný rám, mazání se suchou skříní, palubní počítač, samosvorný diferenciál, kompozitové sedačky se čtyřbodovými pásy nebo mnoho jiných vychytávek.

Koncem roku 2000 se na trhu objevil model SV. Vlastně jde o Roadsport s větším rozvorem  (+8 cm) a širším provedení: plus 11 cm. SV byl postaven pro osoby, které si stěžovali, že se díky své výšce nevejdou do Roadsportu. SV model Roadsportu má tedy prodloužené šasi a kapotu. Váha je přitom vyšší jenom o 25 kg. Uživatelé SV modelu si začali libovat v ovladatelnějším a zároveň o něco prostornějším vozidle…

Napsat komentář