Historie společnosti Caterham Cars 1. díl

Caterham_Super_SevenModely automobilů Caterham jsou populární po celém světě a i dnes si je lidé pořizují jen tak pro zábavu nebo pro extra zážitky. Historie společnosti Caterham Cars Ltd. se začala psát na začátku roku 1973. Stalo se tomu ve městečku Caterham v britském hrabství Surrey. Tehdejším majitelem byl Graham Nearn. Ten se postaral, aby v srpnu roku 1973 byl majitelem smlouvy na odkoupení všech a potřebných dokumentací k vyrábění „repliky“ Lotusu Seven.

Prodávajícím byl majitel Lotus Engineering Company Colin Chapman, v té době hledající, jak by přišel k větší sumě peněz, potřebných k dalšímu vývoji nových vozů Lotus. Graham Nearn byl Chapmanovým přítelem a rovněž se staral o odbyt jeho vozů. Nabídka odprodeje licence byla velice lákavá a Colin Chapman prý ani na chvilku nezaváhal.

Caterham navázal na vyrábění vozů Lotus. Od srpna do konce roku 1973 bylo vyrobeno 38 vozů Seven Nr. 4. Model Nr. 4. V té době neměly vozy přílišný ohlas a ke změně zájmu došlo až během návratu ke starší verzi Nr. 3, kde byly provedeno několik technických úprav menšího rázu.

Začátek roku 1974 – veřejnosti se představily postupně tři modely. Základní Sprint s 1,6 l motorem Ford o výkonu 110 k, Super Sprint se stejným motorem a sportovnějším podvozkem a dále Super K, který byl ze tří vozů nejsilnější a měl ve vybavení agregát Rover Metro 1,3 l. Jeho maximální rychlost dosahovala 160 km/h a akcelerace 0 – 100 km/h za 6,7 s.

Od roku 1974 až do roku 1991 se model Seven vyrábí pouze s malými konstrukčními změnami a došlo také k mírnému zvýšení výkonu. Zároveň se rozšířila výbava vozidla. Potom byl představen model Seven HPC s motorem Vauxhall 2,0 l 16 V o 212 koní. Tento vůz měl ještě další přednosti – například zrychlení z 0 na 100 km/h během pěti sekund. V té době šlo o extrémnost, stejně jako celý vůz. Nicméně Caterham pokračoval v dalším vývoji…

Napsat komentář